Koiranomistajat

Posted: 03/09/2012 in Uncategorized
Avainsanat:, , , , , , , ,

Lauantai-iltapäivänä istuin Harvardin kampuksella: paljaat jalat mukavasti puistotuolille nostettuina, jääkahvi yhdessä kädessä, kirja toisessa.

Aukion poikki kulki fukseja perheineen.  Ylpeyttä puhkuvat vanhemmat ottivat kuvia lapsistaan, arvovaltaisuutta huokuvista rakennuksista ja harvardilaisista. Hyvin todennäköisesti (ja yhtä aiheettomasti) minäkin olen pian kuva tuntemattomien ihmisten perhealbumissa. Mieleen juolahti Erlend Loen Supernaiivissa esitetty ajatus koiranomistajuudesta:

Muut ihmiset varmaan kuvittelevat, että minä olen newyorkilainen koiranomistaja. Että minä asun täällä ja että minulla on asunto ja koira. — Se, etten minä ole newyorkilainen koiranomistaja tarkoittaa sitä, että kaikki muutkin ihmiset voivat olla jotain aivan muuta kuin miltä he näyttävät. Mikä taas tarkoittaa, ettei voi olla varma yhtään mistään.

Syksyn merkit ovat kuitenkin varmoja: Kalenteri ei enää sano elokuu. Kaupungin liikenne on muuttoautoista sekaisin. Olen hankkinut punaisen syyshuivin ja tehnyt päätöksiä CHI-deadlinen suhteen.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s