Tutkimusmaailman syklit ovat hitaita.

Matka oivalluksen hetkestä julkaisukelpoiseen tekstiin voi kestää vuosia. Joskus ei mene niin kauan, mutta julkaisuprosessin kuluessa saattaa silti ehtiä muuttaa Amerikasta Suomeen ja takaisin.

Boston

Asioissa, joiden toivoisi tapahtuvan nopeasti, kestää välillä ärsyttävän pitkään. Kontrollifriikkiä tuskastuttaa, ettei sitä voi itse muuksi muuttaa. On tyydyttävä odottelemaan ja opeteltava kärsivällisyyttä.

Aina se ei ole ihan helppoa.

Siksi on tärkeää pysähtyä iloitsemaan joka kerta, kun jokin valmistuu.

Laitoin tänään matkaan painovalmiin version paperista, joka julkaistaan virallisesti ensi helmikuussa, CSCW-konferenssissa Baltimoressa. Se on ensimmäinen lohkaisu viime vuonna Bostonissa tehdyn projektin tuloksista: artikkeli siitä, miten sohvasurffaajia kodeissaan majoittavat pariskunnat, perheet ja kämppikset jakavat Couchsurfing-käyttäjätilejä. Kupletin juoni on se, että verkkopalveluja suunnitellessa käyttäjäksi oletetaan tavallisesti yksilö, mutta varsinkin jakamistalouden kohdalla oletus on ongelmallinen, sillä tilat, tavarat ja arki ovat usein yhteisiä ja jaettuja.

Itärannikolla esiintymiseen on vielä aikaa, mutta uteliaimmat ja innokkaimmat voivat lukea paperin ennakkoversion vaikka heti.

Mainokset
kommenttia
  1. Tutu sanoo:

    Hienoa!

  2. Emmi sanoo:

    Tätä yhteisökäyttäjyysnäkökulmaa voisi kyllä varmasti soveltaa myös esim. B2B markkinoille tuotteita suunniteltaessa. Esimerkiksi työkoneissa voidaan käyttöä tarkastella käytön hetkellä yhden kuskin näkökulmasta, mutta koneeseen liittyy myös toimenpiteitä, jotka ovat koko organisaation vastuulla.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s